Orgasm through…exercise???

A couple of weeks ago hubby sent me this link on a new study that found that some women can achieve orgasm by working out. I think he was hoping this might motivate me to hit the gym but the thought of having a “When Harry Met Sally” restaurant moment at the gym doesn’t really appeal to me. I know…I am such a prude!

But seriously, according to the news story, researchers at Indiana University surveyed 124 women who claimed to have experienced exercise-induced orgasms (EIO), also known as “coregasms,” and 246 who experienced exercise-induced sexual pleasure (EISP).

There are a lot of things I experience when working out but none of them even come close to eliciting any kind of pleasure.

The researchers found that most women have no control over their coregasms, weren’t fantasizing or looking at anyone they were attracted to when it happened, and most said it made them feel uncomfortable working out in public.

Ya think?! Now every time I hear a woman grunting or moaning while working out, I’m gonna wonder if it’s from pain or pleasure.

Researchers found that the most coregasm-inducing exercises were:

  • 51.4% during or after abdominal exercise
  • 26.5% weightlifting
  • 20% yoga
  • 15.8% bike riding
  • 13.2% running
  • 9.6% walking or hiking

I gotta say, over my lifetime I’ve done nearly all of these workouts and have never experienced a coregasm or any exercise-induced sexual pleasure. Maybe if I had, I would have stuck with my workouts. Hmmmm….

Do you think exercise has the potential to enhance women’s sex lives? Ever experienced a coregasm? Would you hit the gym more often, or less often, if you did? Come on…share the wealth…

More blog deliciousness here:

Advertisements

Comments

  1. Wow. Those are some crazy cool benefits.

    I think exercise can help by boosting our sense of physical strength and body image, and not in a vain exercise-to-be-skinny type way. The better we feel about ourselves and life in general, the more sexy and sexual we become. Seriously, imagine how turned on we’d all be if we felt like knockouts 100% of the time. 😉 And…practice helps with both, right?? Love this post, Natalie. Empowering.

    • Absolutely August!!! I couldn’t agree more. When we feel good, sexy and strong, we are bound to translate that hotness in the boudoir for sure. To me, exercise is not about getting skinny but about feeling great. And hey, if we can manage to find a way to have coregasms (maybe at home instead of the gym), I’d say that’d be gravy to boot! LOL!! Thanks so much for swinging by!!!

  2. I agree with August on the healthy-sexy image part but I’ve gotta tell you, I get more orgasms SLEEPING than working out.

    Even the bike can’t flip my switch, if you know what I mean. Because hello, they put mirrors in front of the damn things, and there’s always that grunter on the step machine to the left. Not to mention the orgasmic-sounding weight lifter that drives us all insane…

    You know, I just think I need a whole new gym. Perhaps better ambience would bring on the big Exercise “O.” LOL…

  3. Yeah, that’s more likely to put me off! LOLOL! Did you see the story about the woman who was wearing happy panties (i really don’t know what to call them LOLOL) and passed out in a grocery store? Yeah, there was a good plan for multitasking, combine shopping and orgasm. You’ll save a bunch of time…

  4. Elena Aitken says:

    OMG, I’ve never heard of this before either. BUT…yup, that would explain some of the people I’ve seen at the gym. ha ha

  5. I’ve read about this a few times, and have to say I could probably get into working out (outside of the pool and treadmill) a lot more if I were guaranteed it would happen. But from what I understood, it was most likely to happen after you’d finished most of your workout, and saved THIS one for last… The one where you place your forearms on bars, holding on tight, while the rest of your body hangs straight down…then you raise your knees (like you’re sitting on a chair), lower, raise, lower…until your mind-blowing coregasm hits.

    Yeah, I’ll make DAMN sure to do that exercise…yeah, not! LOL…it just isn’t right that we have to work so hard for that elusive ‘O’ no matter what’s we’re doing. All guys need is a happy thought, a little gel, and two minutes. 🙂

    • Kristy, I think I’d TEAR something doing that exercise before anything in my vajajay would have time to erupt.
      You are right, it’s not fair that we have to work so hard for the ‘O’!!! Our male counterparts have it so easy…damn them! LOL!!

  6. I like the effects of exercise AFTER I exercise – sex is always better after a workout. Wouldn’t want to have an orgasm at the gym, frankly. Most of us don’t look that attractive mid-gasm!

    And happy panties? Um, yeah…I can think of better ways to multitask. If I’m gonna come, I don’t want my attention distracted by a sale on potato chips!

  7. Hey Nat … what about when … y’know … you hit that really truly perfect golf shot … c’mon, fess up!

  8. Talk about motivation! LOL!

  9. Oh! And thanks for the mention!

  10. Either what I’m experiencing with the Hubster between the sheets isn’t what I thought it was, or these women have never had good sex. ‘Cause working out makes me feel lots of stuff, but orgasm isn’t one of ’em! 🙂

  11. Well then . . . perhaps those women are lacking something at home in the bedroom?

    I go to the gym on a fairly regular basis and I do zumba twice a week, but there has never, not even once, been a feeling of anything even remotely related to sexual pleasure associated with those work-outs. Oh my legs will shake and my muscles will quiver, but those are not pleasurable reactions.

    Who studies this stuff? Really? Who thinks up, “today I’m going to do some research to see if any women have orgasmed while working out?” And is there any way to prove it? Maybe the women from the study lied. Do they have to produce their undies for testing? Just strange.

    And for that matter – who cares? Well besides you. You get good fodder for your blog, but other than that, does it even matter?

    Okay, I’m off to the gym. I’m in the mood if you know what I mean. Wink, wink.

    Patricia Rickrode
    w/a Jansen Schmidt

    • ROLF!! “Oh my legs will shake and my muscles will quiver but those are not pleasurable reactions…” I near lost my coffee Patricia!! Stellar….
      I know, who thinks of this stuff to study?!?! Seriously. How does one start to hypothesize and then actually set out to research the topic. And WHY?!?! LOL!!!
      Hope you had…a good work out…hehehe…wink wink!
      Thanks for the FAHHHBULOUS comment!

  12. I’ve never even come close to this! Good gracious, what are these women doing? In fact, the only horrifying thing that ever happened, um, down there during a treadmill run at the gym was stumbling off in a jolt and immediately cursing childbirth for ruining my pelvic floor. (You moms know what I’m saying.) I kept to the ellipticals after that.

    • WAHAHAHA!! Oh Julie…first Patricia’s comment and now yours. I better put my coffee down.
      You poor thing. Well, perhaps the elliptical is safer on all counts. LOL!!
      Have you tried the kegel panties yet? I hear they help with that. I’ll shut up now. LOL!!!

  13. Karen McFarland says:

    “Now every time I hear a woman grunting or moaning while working out, I’m gonna wonder if it’s from pain or pleasure.” See what you’ve done? Now every time I hear this at the gym I’m gonna wonder too. Hmm. Interesting. 🙂

  14. This makes me want to mess with my trainer, Nicole! The next time we work out, I’m going to get all When Harry Met Sally on her and tell her it’s your fault.

    Who knew?!? I’m like you, never in a million years have I thought of exercise as the path to a righteous orgasm. Yoga? You mean some of those women in downward dog are getting jiggy with themselves? Ew.

  15. This is very disturbing information. It could affect my fitness.

  16. Hubby aka Blog Heckler says:

    Gym phrases that now take on a new meaning for me:
    Oh Yeah! That’s it come on
    One more rep!
    You can do it!
    3 sets of 10 reps!
    It’s all you baby …it’s all you!
    Heavier builds muscle…lighter tones.
    Wow what a workout!
    I exercised yesterday and I can hardly walk today!
    And if this could explain “Angry Bird” …..Fee

  17. Natalie – I have to keep telling myself: Exercising regularly is all about staying healthy. The fringe benefits that come from having a body that doesn’t huff and puff at all the wrong times is enough motivation to keep me going back for more miles on the treadmill. But, not I must ask my critique partner why she’s spending 3 hours a day at the gym instead of 1 1/2.

    • ROFL!! Love it Sheri! You are right, it’s nice to have the lung capacity and muscle stamina during those crucial physical times. Your friend must be very…ummm…dedicated. LOL!!

  18. Hi Natalie! I’ve got to tell you that I’ve seen articles about this posted all over the web as well as on media websites. To me, at first, it sounded a little far-fetched. But, after reading in some places that the women who experienced orgasms during exercise did so as their fatigue level went up during the exercise that triggered the orgasm, I guess it’s possible.
    I mean, if things are rubbing the right way and the body is being forced to relax through the activity do to the physical strain of it, it does seem possible.
    I’ve noticed a lot of the time that when with my partner her most intense orgasm isn’t the first one but the second, after a break in between and she’s more relaxed. So, I guess if the conditions are right, why not?
    Anyhow, that’s my two cents worth from the male prospective on the matter. Smiling!

    • The one thing I’ve learned about the female body Brian is that ANYTHING is possible. LOL!! So true, the more relaxed, the better…so after a good work out when the body is super relaxed and endorphins are running high…hmmmm?!?!?!? If only…I’d hit the gym 3 and 4 times a day! LOL!! Thanks for swinging by….and sharing your perspective. Loved it!

Trackbacks

  1. […] particular moment happened in yesterday’s post about Big Exercise O’s. EO’s are when lucky freaky women have orgasms at the gym. It was all Pauline Baird […]

  2. […] And just to further entertain…you may want to check out my friend Katie’s blog post on “The 5 People You Meet In The Gym” and Natalie’s compelling “Orgasm…Through Exercise???” […]

Don't be shy...tell me what you think

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: